Onsdag den 1. september 2010 11:00:28 skrev Jesper F:
> Det med at det er bøvlet for routingprogrammer af finde busstops der ikke
> er tagget direkte på vejen men ved siden af - må det samme problem ikke
> gøre sig gældende for at route til alle andre former for POIs? butikker,
> ATMer, banker osvosv? Er der ikke også noget principielt forkert i at
> ændre kortet så det passer til eventuelle routingprogrammer. Kortet kan jo
> tænkes at bruges til flere forskellige ting. Der er også
> vejside-problemet, som man ryger ind i. Man kunne sige at det er op til
> routingprogram-programmrer selv at finde ud af at få deres programmer til
> [...]

Nej, der er ikke tale om det samme problem. Formålet med at tagge stoppesteder
direkte på vejen er ikke at gøre det lettere for routingprogrammer, men
derimod at gøre det enkelt for os mappere at lave ruterelationer, dvs at
beskrive de ruter busserne kører. Tagger du stoppestederne ved siden af vejene
istedet for på dem, ender du hurtigt med at komme ud i noget frygteligt
fnidder, når du skal til at lave de her relationer (som ikke er direkte
relaterede til routingprogrammernes funktion).

Jeg vil fortsætte med at tagge stoppesteder direkte på vejen. Jeg gider ikke
gøre tingene mere besværlige for mig selv, uanset hvad et evt flertal (der
tilsyneladende ikke helt har forstået problematikkerne) bliver enige om at
"konsensus" er.

--
Mvh Michael