On Tuesday 30 November 2010 10:16:04 Morten Kjeldgaard wrote:

> Helt enig. Der behøves ikke meget CPU-kraft til at servere statisk
> indhold. Og hvis man bruger en høj-effektiv server dæmon som NGINX
> skulle det give en meget fin service.

Den nemmeste måde at servere ortofotos er sandsynligvis at køre mapserver.
Min erfaring er at den faktisk bruger CPU tid på serveren hver gang man
spørger om den næste tile (da jeg fik en hurtigere server blev det altså
hurtigere).  Det er selvfølgelig muligt at lave tiles på forhånd og så at
servere dem med en normale webserver, men det ville formodentlig tage mere tid
at sætte op.

--
Freek