Arbejder for tiden med at mappe nogle fynske vandløb (f.eks. Avlby Mølleå)

Der er ingen tvivl om at hovedløbene skal være waterway=stream, men
der er masser af små tilløb, nogle delvis rørlagt, men følger gamle
løb der kan genfindes på kort der er mere end 100 år gamle.

og det vil jeg godt vil have lidt fkommentar på

waterway=stream eller ditch. Den officielle beskrivelse siger
naturligt vandløb stream hjemmegravet (f.eks. grøft)=ditch. Mange af
løbene er tydeligvis hjulpet lidt på vej af gravearbejde på nogle af
strækningerne og på andre følger de det naturlige løb, her har jeg
valgt stream.

Rørlagte løb. Efter hvad jeg kan se mappes disse ikke, hvilket betyder
at vi har en del vandløb der starter og ender sådan midt i det hele
f.eks. http://www.openstreetmap.org/?lat=55.48489&lon=9.93495&zoom=15&layers=M

mvh
Esbern