Peter Brodersen skrev:
> Der er også et svar til den specifikke henvendelse i udvalgsbehandlingen:
> http://www.ft.dk/samling/20121/lovforslag/l71/spm/7/svar/928862/1194131/index.htm

Det handler nu om kopiering af papirkort.

> Ole Laursen skrev:
>     Citat fra Ida Auken angående søkortene, det korte af det lange er at
>     de er dyre at lave, rederierne spytter godt i kassen, og man vil ikke
>     gå glip af den indtjening:

Det handler om, hvorvidt søkort frigives.

>     Jeg ved ikke om der er basis for at drøne rundt med ekkolod i DK's
>     farvande.

Det var nu netop det, jeg tænkte på.

Der var sikkert også nogen, der mente, at der næppe var basis for at
drøne rundt med GPS i det ganske danske land... :-)

Som Niels skriver: Gad vide, hvordan de vil håndhæve det?

Det lader nu til, at bestemmelsen har været der før, bare med anden
myndighed. Høringssvaret fra Forsvarsministeriet er i hvert fald ikke
glade for, at det ikke er dem, der skal give tilladelsen. De vil også
gerne styre, hvem der får højopløsnings-søkort. Præcise havdybder er
åbenbart et spørgsmål om national sikkerhed.

Så amatør-mappere til søs må regnes som spioner og hænges ved daggry :-P

- Jørgen