20. dec. 2012 00.54 skrev Jørgen Elgaard Larsen <j...@elgaard.net>:

> Det handler om, hvorvidt søkort frigives.

Jow, men det er måske grunden til at man fra politisk hold ikke mener
der skal røres ved området.

> Det var nu netop det, jeg tænkte på.

Enig i at det er mærkeligt at stadfæste et monopol. Der står nu blot i
§4a at Geodatastyrelsen skal give tilladelse og at dataene skal deles
med dem, så loven forhindrer i hvert fald i teorien ikke at
Miljøministeren f.eks. ændrer på ansøgningsreglerne så OpenSeaMap'ere
kan sejle rundt med ekkolod.

Er der egentlig nogen der gør det? Det forekommer mig at være en
kolossal opgave, man skal jo lægge et forholdsvist fint net ud over en
stor flade.

> Som Niels skriver: Gad vide, hvordan de vil håndhæve det?

Mit gæt er kølhaling.

Hvis man ikke kan blive knaldet for at krænke en ophavsret, kan man
måske blive sagsøgt for tab af licensindtægter?

Ole