7. april 2015 kl. 21.02 skrev Mogens Hansen <mlind...@gmail.com>:
> DEN ANDEN TOLKNING
> 'tertiary' er forbindelsesveje og vigtige tilslutningsveje - ellers er de
> 'unclassified' (eller 'residential' osv.)

Jeg tror jeg har anvendt denne i de ting jeg har lavet i Nordjylland.

Men jeg vil tilføje at jeg aldrig blev sådan helt klog på hvad der er
bedst at gøre når man kommer ud på landet. Tag f.eks. området nord for
Rold skov her

Er vejnettet mellem Store Brøndum, Sejlstrup, Fræer, Askildrup,
Blenstrup, Gammel Skørping osv. forbindelsesveje?

Det er udmærkede veje, dog med en del hiv og sving.

Jeg har også tidligere kigget på hvad GST har gjort - hvis jeg følger
Allans link så forekommer det mig at de har været endnu mere
konservative end jeg f.eks. har været i Himmerland. Jeg synes det er
lidt vildt at de slet ikke har nogen veje på i det store område mellem
Skørping og Aalborg. Men det er så måske fordi de netop går ud fra
vejbredden.

Allan, jeg kunne også godt tænke mig at se nogle eksempler på veje som
bør skifte status - i første omgang kunne du måske bare poste et link
her, og så skrive lidt på en wikiside efterhånden som det bliver klart
hvilke problemer der typisk opstår?

Ole