Fra: Ole Laursen [mailto:ole.laur...@gmail.com]
Sendt: 8. april 2015 11:05
Til: OpenStreetMap Denmark
Cc: osm...@googlegroups.com
Emne: Re: [Talk-dk] Vejklassen Tertiary

7. april 2015 kl. 21.02 skrev Mogens Hansen <mlind...@gmail.com>:
> DEN ANDEN TOLKNING
> 'tertiary' er forbindelsesveje og vigtige tilslutningsveje - ellers er
> de 'unclassified' (eller 'residential' osv.)

Jeg tror jeg har anvendt denne i de ting jeg har lavet i Nordjylland.

Men jeg vil tilføje at jeg aldrig blev sådan helt klog på hvad der er bedst at
gøre når man kommer ud på landet. Tag f.eks. området nord for Rold skov her

Er vejnettet mellem Store Brøndum, Sejlstrup, Fræer, Askildrup, Blenstrup,
Gammel Skørping osv. forbindelsesveje?

Det er udmærkede veje, dog med en del hiv og sving.

Jeg har også tidligere kigget på hvad GST har gjort - hvis jeg følger Allans
link så forekommer det mig at de har været endnu mere konservative end jeg
f.eks. har været i Himmerland. Jeg synes det er lidt vildt at de slet ikke har
nogen veje på i det store område mellem Skørping og Aalborg. Men det er så
måske fordi de netop går ud fra vejbredden.

Allan, jeg kunne også godt tænke mig at se nogle eksempler på veje som bør
skifte status - i første omgang kunne du måske bare poste et link her, og så
skrive lidt på en wikiside efterhånden som det bliver klart hvilke problemer
der typisk opstår?

Ole