Hej

Jeg bliver vist nødt til lige at tage til genmæle her. Den "næse" Leif
hentyder til er tilsyneladende min kommentar til
https://www.openstreetmap.org/changeset/39650046, som for mig at se er en
ganske simpel oplysning, som jeg har ret svært ved at se som "ubrugelig" eller
"nedladende".

Bemærk at jeg ikke sideløbende har sendt Leif private beskeder eller på anden
vis kommunikeret med ham.

Ja, man kan vel med god ret benævne mig som en art "OSM-sherif", men jeg kan
konstatere at ikke så få andre påskønner det arbejde jeg gør, så det behøver
ikke nødvendigvis være så dårligt som Leif tilsyneladende vil gøre det.

Forrige gang Leif postede et lignende indlæg var tilsyneladende en reaktion på
min kommentar til https://www.openstreetmap.org/changeset/37805186. Jeg synes
ikke jeg kunne have udtrykt mig mere diplomatisk end jeg gør der og har
vanskeligt ved at se hvordan det kan opfattes som "nedladende" eller "harskt".

I DK er jeg praktisk taget den eneste der holder øje med og kommenterer andres
ændringssæt, men som det kan ses af
http://resultmaps.neis-one.org/osm-discussions, er jeg internationalt set langt
fra den eneste.  Der er rigtig
mange gode folk derude der på lignende vis er meget passionerede omkring OSM
og bruger meget tid på at holde øje med deres lokalområder.

Mvh Hjart