On søndag den 14. januar 2018 21.24.59 CET Mia Petersen wrote:

> Inden jeg begynder at lave disse ændringer vil jeg lige sikre mig, at jeg
> ikke har misforstået noget.
>

> 1: Fortov og cykelstier der løber langs en vej bør ikke registreres.

Typiske fortove eller cykelstier der kun er adskilt fra "bilvejen" af en smal
kant  eller rabat "tagges" normalt på "bilvejen" med sidewalk=* eller
cycleway=* jævnfør henholdsvist https://wiki.openstreetmap.org/wiki/
Key:cycleway og https://wiki.openstreetmap.org/wiki/
Sidewalks#Sidewalk_as_refinement_to_a_highway

Dobbeltrettede cykelstier laves dog ofte soḿ separate veje

> 2: Stier og veje der ikke må anvendes af offentligheden bør ikke
> registreres. (F.eks. stier og veje der kun må bruges af DSB’s personale)

Der er ikke noget i vejen for at registrere sådanne veje, men det vil normalt
være fornuftigt at bruge en eller anden for "access" tags på dem (se https://
wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:access)