> Ei ongi väga oluline tee aga mine sinna kohale Nigula ja Kunda vahepeale mine
> autost välja ja ütle, kas see tee on oluline või mitte.
> Mis ma tahan öelda on see, et visuaalsel vaatlusel me ei saa öelda, kas tee on
> oluline või mitte. Ma võin minna kuskile lõuna eestisse ja mul pole õrna aimu
> kui
> tähtis mingi tee on. Ehk siis me saame tee tähtsust siiski
> määrata/kaardistada,
> minu arvates, ainult eelnevalt riiklikult kindlaks määratud "tähtsuse" järgi.

Riiklik jaotus võiks olla algseisuks, aga arvestame ka selle kiikse. Näiteks et
riik ei saa tallinnaga läbi ja loeb kõik tallinna tänavad ebaoluliseks.  Teele
peale vaadates ei saa tõesti olulisusest (ehk "kas see tee viib kuhugi") aru,
selleks peab isegi rohkem vaatama kaardile kui loodusesse: sealt juba tekib
generaalpilt, kas jõuab kuhugi või mitte, näiteks ei tohiks trassides olla sees
auke (näeb kole välja pealegi). Tee laius, kvaliteet ja liiklustihedus on siin
sekundaarsed: üsna olulisel teel (näiteks mis on kahe eesti top-5 suurusega
linna vahel) võib olla ka lõike, mis on kohutava kvaliteediga, aeglased
linnatänavad ja suisa suht väikese väikese liiklusega. Aga mis teha - sa pead
sealt läbi sõitma niikuinii. Kui on tõesti lõik, mida saab vältida (ja enamus
muidugi seda ka teevad), siis tegelikult võiksime vaadata laiemalt, kas peaks
märkima just reaalselt sõidetava (ja soovitatava) trassi kasvõi ajutiselt
trunk-iks. Vastuväide: kui näiteks väljamaalane vaatab autoga sõites teesilte,
siis tegelikult on tal turvalisem sõita ikkagi siltide järgi, isegi kui on
pikem maa. Vähemalt ei eksi ära.

Näiteks Tartu->Jõgeva väljasõitu juhendatakse Tartus suure kaarega Raadi mõisa
kaudu, mitte kohe vasakule Puiestee tänavale, mis on palju lühem ja kiirem.
Hiljem tekkis Raadi kanti ka korralikum tee, nii et võibolla isegi on mingi
mõte sealtkaudu liikuda, aga ametlikud märgid näitasid sealtkaudu ikkagi. Teine
näide: Tartu->Riia trass läheb Valkas üsna suvaliste auklike tänavate kaudu, ja
mina tagiks need ka trunk-iks.

Misasi on T-3 muide?

> Kas nende nimekirjade alusel saaks teha meie baasis relatsioonid vastavate
> nimedega mida saaks pärast kaardil välja tuua? St. et kui ma otsin
> Tallinn-Narva
> mnt. et siis mulle highlightitakse see kaardil ära?

Cloudmadel on muide geocodingu tulemust võimalik joonena anda. Seal peaks see
nii toimimagi.

Jaak