On Tue, Aug 24, 2010 at 12:02:50AM +0200, Janko Mihelić wrote:
> Počinjem shvaćati koliko je sve to zapravo bolesno. Matija, ti si rekao da

da, zakon je prilicno sugav. No, sto je tu je, takav je dok ga ne promijene
ili ne ukinu. Sto se u povijesti dogadjalo mnogo puta (vidi lijepe i poucne
Lessigove pricice iz knjige), pa se mozda i opet dogodi: iako je ovaj put
lobby prilicno jak (pa ce trebati vjerojatno prvo protuteza dok svi mi
"obicni" s druge strane dovoljno popi*dimo :)

> ste pitali starce po ulici kako se koja ulica zove. A jeste ih pitali kako
> su to saznali? Što ako su to prije 50 godina vidjeli u kakvoj jugoslovenskoj
> knjižici? Ili ako im je to rekao čovjek u birou koji je to vidio na karti?

:-) Zapravo su dedaci i bakice sa Trnave vise htjeli znati smo mi to radimo,
i procaskati s nama nego sto je nama trebala pomoc oko imena (zapravno nas
je vecinom zanimalo da nam pokazu na kojem dijelu kvarta smo trenutno
izgubljeni :)

Ulice su bile sve oznacene, a table smo pofotkali; dokazni materijal na:
http://openstreetview.org/?lat=45.813841697313&lon=16.054265498521&zoom=15

> Eto, prekršili ste zakon i doveli OSM na rub propasti :)

Ne, neki od nas su pripremljeni u pouzdanom NNNI stilu :-)

Ali da, poanta je upravo to sto pise izmedju redova: nikada ne mozes biti
100% siguran, ali ces *ogromnu* kolicinu gresaka izbjeci jednom jedinom
jednostavnim principom: a to je da nikad ne precrtavas niti ne prepisujes sa
bilo kakve karte, knjige, itd.

Inace, ima jos jedan interesantan detalj oko koristenja drugih izvora, cak i
ako *jesi* dobio njihovu dozvolu za koristenje u OSMu, a koji je aktualan bas
ovih dana. Naime, dozvolu si obicno dobio za tadasnje uvijete (Contributor
Terms) i tadasnju licencu (CC-BY-SA). Kako se trenutno pokusavaju
promijeniti CT i lincenca na nesto drugo i trazi se od korisnika da
relicenciraju svoje izmjene pod novim uvjetima; oni koji su precrtavali cak
i sa dozvoljenih izvora su se nasli u gabuli: novi izvori (ponekad) ne
dozvoljavaju novu licencu i nove CT: sto dovodi do toga da sve sto su ti
ljudi precrtavali u najboljoj volji i sa dozvolom ce vjerojatno biti
izgubljeno (vidi par postova ranije NearMap i sl) jer nece moci biti
relicencirano pod ODbL; i ne samo to, nego ti korisnici nece pravno moci
prihvatiti nove CT uopce, pa ce i sve druge stvari koji su unosili biti
izgubljene. Bummer.

Poanta: pametan covjek ce koristiti samo vlastite izvore ako je ikako
moguce, a zazirati ce i od onih koji su trenutno dozvoljeni ali bi u
buducnosti mogli prestati biti; a kamo li od "sivih" i "crnih" stvari (na
kraju krajeva, ako se namjerno krene u takve sumnjive i nelegalne vode, nije
li onda beskonacno jednostavnije umjesto svog tog editiranja samo skinuti
"piratsku" kopiju TomToma ili Garmina ili cega god i ustedjeti sav trud?
Jer pravno bi bilo jednako nelegalno i jedno i drugo...)

--
Opinions above are GNU-copylefted.