On Sunday 17 June 2007, Rob Aerts wrote:
> jullie kennen vast het Knooppunten route systeem voor fietsers
> ik wil de knooppunten (die ik tegenkom) wel meenmen in osm, maar hoe.. ? is
> leuk voor later als extra layer over de kaart heen
> kan wel aan een kruispunt node een nieuwe tag toevoegen maarja

De Britten gebruiken hier de "ncn" en "ncn_ref" tags voor (National Cycle
Network). Ik denk dat we dus voor Nederland een keuze moeten maken of we
dezelfde tags gaan gebruiken of dat we wat nieuws verzinnen. Op zich lijkt me
niet zoveel mis met hergebruik van die tag, aangezien we in Nederland geen
Britse NCN's hebben en andersom. Aan de andere kant zou het misschien beter
zijn om hier een internationale aanduiding voor te hebben.

Zolang er nog geen besluit is zou je de info kunnen opslaan als
note="Knooppunt xx" o.i.d., dat heb ik ook gedaan hier en daar.

PS Op gpstracks.nl zijn dit soort knooppunten al te vinden, alleen laat
huidige licentie ons gebruik niet toe. Misschien zouden we eens contact
moeten zoeken met de beheerder van de site.

--
Freek