Martijn van Exel wrote:
> Ha allen,
>
> Ik kom pas medio deze week toe aan het maken van een verslagje in tekst.
>
> Ondertussen zet ik de ruwe mindmaps van de vergaderingen al online,
> zodat iedereen een idee kan krijgen van wat er zoal bediscussieers is:
>
> De meeting van zaterdagochtend:
> <http://www.xs4all.nl/~exel0/osm/OSM%20Zaterdag%2028%20oktober.pdf>
>
> De meeting van zaterdagmiddag waarin we in kleiner verband hebben
> gesproken over de doelen voor 2008
> <http://www.xs4all.nl/~exel0/osm/Doelen%202008.pdf>
>
> De meeting van zondagochtend, waar vooral is gesproken over servers en
> [...]
Er valt me iets op in: http://www.xs4all.nl/~exel0/osm/Doelen%202008.pdf
Daarin wordt gesproken over het verbieden van commerciele toepassing van
de OSM data. Mag ik vragen wat hier de gedachte achter is?

Ik vind het prima als iemand een commerciele toepassing zou maken. Dit
is vrij algemeen in de OS community (bijv. Linux), zolang ze maar
duidelijk aangeven dat ze van OSM gebruik maken. Een het liefst
verbeteringen in de dataset ook terug geven, maar ik weet niet wat de
huidige licentie daarover zegt. Zelfs Steve Coast heeft een commercieel
project (soort Funda op OSM basis).