On 30/10/2007, Foppe Benedictus <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> nu er
> overzicht

> nodes
> aanvulling
> nummer
> nummertje).
> misschien

> daar
> >

> Wat te doen met stukken waar 2 of meer routes of lopen? De Api kan nog
> niet overweg met meerdere waarden, of wel?
> Ik heb overigens een aantal knooppunten die ik al gefietst had getagd
> rondom de Lutte (boven Enschede) en vlak onder Losser op de bovenstaande
> [...]

Relaties lijken mij de enige nette oplossing voor het opnemen van routes.
Dat er een fietsroute over een bepaalde weg loopt, is geen eigenschap van de
weg - maar belangrijker is, is dat je in de knoei komt als er meerdere
routes over een (stuk) weg lopen.
Per route maak je een relatie, waarvan alle wegen (wel knippen waar routes
van de weg af gaan) die tot die route behoren (= waar de route overheen
loopt) lid zijn. De relatie krijgt de naam, het nummer en het netwerk van de
route. Maar wacht: het is eigenlijk nog (bediscussieerbaar) logischer om
alle routes van een bepaald netwerk in een eigen relatie te stoppen...
Knooppunten zou je ook in de routerelatie kunnen stoppen.
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Relations/Proposed/Routes

Groeten van Ben

Foppe

de Campusomroep: op en achter UTV en Uradio! www.campusomroep.nl