Ik heb een paar busroutes gereden.

Ik wil deze nu in de database aanbrengen dmv relations ?

Wat is daartoe de beste methode. Ik begrijp de

methodiek achter relaties, maar nog niet helemaal

de praktische invulling ervan.

Ik zag een tag "routing" met argument "bus"  en ook in

bushaltes is voorzien.

Misschien haal ik oude en nieuwe dingen door elkaar.

Een korte beschrijving zou welkom zijn.

De volgende dingen moeten worden toegevoegd naar mijn mening:

Buslijn (bv 81)

Operator ( bv connection)

Een vorm van richting  omdat heen en terug lang niet altijd hetzelfde
zijn (heen - terug)

Een tijdseenheid ? (in seconden van halte naar halte ?)

Plaats  (omdat er nogal wat dubbel lijnnummers  zijn per operator)

Kleur (het is wel handig als bij het redneren verschillende kleuren
kunne worden onderscheiden)

Dag ( sommige lijnen rijden anders  in het weekend) ?

Gert