On Thu, Feb 14, 2008 at 11:48 PM, Martijn Verwijmeren
<[EMAIL PROTECTED]> wrote:
>  Het uitzoeken hoe de mapnik stylesheets werken en het ontwerpen van een
>  mooie stijl kost echter iets meer dan een half uurtje. Aangezien er
>  hier in de buurt nog genoeg is te mappen en het weer goed genoeg is,
>  besteed ik de tijd die ik beschikbaar heb voor openstreetmap daar echter
>  liever aan (en aan kustlijnen in het buitenland). Mischien tijdens een
>  volgende regenachtige periode.

Mapnik is in principe heel simpel. Gewoon een lijst regels:

Voor tag combinatie=X en zoom Y teken Z

X is "highway=foo AND ...."
Y is "color=green width=2 etc"

De stylesheet zelf is gewoon het formaliseren van de regels, the
styles zijn eigenlijk CSS. Dus ik zou eerst beginnen met hoe je wil
dat het eruit ziet, de regels volgen dan venzelf.

Mvg,
--
Martijn van Oosterhout <[EMAIL PROTECTED]> http://svana.org/kleptog/