Wat ik erg mooi zou vinden is wanneer we iemand van http://www.openrouteservice.org en http://www.openaerialmap.org zouden kunnen krijgen?

Milo van der Linden wrote:

(Milo steekt zijn vinger op)

Ik wil best het een en ander organiseren.

Ok, fijn om te horen.
Als jij de kar wilt trekken, vind ik dat erg fijn.

Taken:
(In volgorde van belangrijkheid)

1)- Uitwerken programmering
2)- Inrichten Wiki
3)- Publiciteit en bekendmaking

1)
Eerste voorstel programmering:
12:00 - Algemene opening Software freedom-day
12:30 - OSM NL ... wat nu (spreker?)
13:00   Hand on sessie met daarin de onderwerpen (Wie?):
        * Muteren, de basis
        * Automatisch wegen maken
        * Diverse kaarten (Fietskaart, OV kaart en...)
        * Openstreetmap gebruiken (autorouters, garmin kaart en...)
15:30   Organisatorisch
        * Huidige OSM organisatie (spreker?)
        * Marketing, fondsen en promotie (spreker?)
        * OSM "the road ahead" open discussie

goede programma-voorstel!

Persoonlijk denk ik dat een verhaal over de 0.6 API iets te technisch
is, maar wellicht heeft iemand een idee hoe dit in een programma kan
worden ingepast?

technische naast minder technische presentaties lijkt mij OK?

  Werven van deelnemers, fondsen en gebruik van de
aanwezige fondsen horen volgens mij thuis in het track: Marketing,
fondsen en promotie. Graag jullie ideeen!

2) Ik wil hiervoor gewoon de NL pagina's op de org wiki gebruiken.

Goed idee!

3) Hiervoor heb ik als voorstel:
- - Als we de softwarefreedomday banner en de poster in b.v. inkscape
formaat kunnen krijgen kunnen we op een creatieve manier openstreetmap
in het geheel verwerken. b.v. in plaats van de groene weide als
achtergrond een kaartbeeld er in verwerken en een tekst erbij als
"OpenStreetMap doet mee aan de Softwarefreedomday!" Deze banners kunnen
dan voor publiciteit worden gebruikt.

Helemaal mee eens: in PNG-formaat:
http://home.xmsnet.nl/Esper/images/SFD2008euposter.png
en in vector-fromaat geschikt voor InkScape:
http://home.xmsnet.nl/Esper/images/SFD2008eupostervector.svg

  Daarnaast denk ik dat we onze
bestaande ingangen bij de pers vroegtijdig moeten inzetten om te melden
dat we op deze dag aanwezig zullen zijn.

Ook helemaal mee eens!

Graag jullie visie!

FF naast de 'street', ik heb nog steeds wat
OpenStreetMap-promotieposters op A4-formaat van NLUUG-conferentie vorig
jaar. Deze zal ik ook mee nemen.

Als er gasten/sprekers komen die overnachtingsruimte zoeken, dan kan er
wel wat geregelt worden (ik ben in Baarn opgegroeit).

--
Met vriendelijke groet,

Bas de Lange

Nederlandse SoftwareFreedomDay
zaterdag 13 en 20 september 2008!
"Bringing softwarefreedom to a street near you!"
http://www.softwarefreedomday.eu

begin:vcard
fn:Lange
n:de;Bas