On Sat, 9 Aug 2008, Teach.nl - Bas wrote:

> PNG of JPG is prima. Een voorbeeld van twee mooie kaarten, niet rechtenvrij:
>
> http://www.eduplace.com/ss/maps/pdf/eur_countrynl.pdf
> http://www.pcb-ichthusschool.nl/lessen/topografie/6/10.jpg

We kunnen al je dromen (bijna) werkelijkheid laten worden.

> De namen van meren, zeeën en rivieren liever niet getoond. Die moeten ook
> geoefend kunnen worden.

Wil je er een interface voor dat je zelf aan kunt klikken wat te zien is,
wat betreft namen etc. Wellicht moet je eens kijken naar Mapnik, ik weet
niet of er nu al een WYSIWYG editor is voor de stylesheets, maar in
principe moet je daar mee iedere vorm van kaart kunnen maken.

Uiteraard moeten wij best iets kunnen produceren om 'standaard' onderwijs
kaarten te kunnen genereren. Met een mooi OpenStreetMap logootje er op ;)

> Belangrijk is dat de stijl van de kaarten uniform is.
> Is dat voldoende info?

Teveel vrijheid :) Je hebt het in de groep gegooit, ik denk dat er wel een
paar mensen mee aan de slag gaan.

> Dat PR-moment krijgen jullie in ieder geval op www.teach.nl, druk bezocht
> door docenten.

Daar zijn we nog niet eerder op geweest. Maar wellicht kunnen we jouw
programma ook naar een wat grotere site trekken als gebruiker van OSM
kaarten :)

Stefan

ps. is er al een Linux versie :)