On Saturday 09 August 2008, Teach.nl - Bas wrote:
> Voor mijn overhoorsoftware voor het onderwijs ben ik op zoek naar
> rechtenvrije kaarten die gebruikt kunnen worden voor het oefenen van
> topografie.

Van de Osmxapi server kan je makkelijk (bijvoorbeeld) alle provincie-grenzen
downloaden, zie http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Osmxapi
In combinatie met deze pagina voor de juiste tags:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Map_Features#Boundary
en de tip van Rob over Kosmos moet je hopelijk een heel eind kunnen komen.

Ik heb een tijdje geleden met Osmarender een kaartje gemaakt met
provinciegrenzen, plaatsnamen en bebouwde gebieden. Waarschijnlijk heb je er
niks aan, maar hij staat hier:
http://www.vanwal.nl/osm/places_bound_nld_and.svg

--
Freek