On Saturday 23 August 2008, Skywave wrote:
> Teleatlas etc, doen het volgens mij ook niet goed. De paar keren dat ik de
> TomTom gebruikte kwam ik ook verkeerd uit, maar daar voer je dus huisnummer
> 2001 in voor Wold 20 nr 1 en 201 voor Wold 2 nr 1.

Mmm, in dat geval werkt mijn quick fix voor de zoekfunctie dus niet als je
naar Wold 2 nr. 1 zoekt (ervan uitgaande dat AND het op dezelfde manier doet,
waar het wel naar uitziet).

> Redelijk onhandig dus.

Inderdaad :-(

> Graan voor visch is blijkbaar een uniek geval, met eigne wikipedia entry.
> http://nl.wikipedia.org/wiki/Graan_voor_Visch.
>
> De wijk heeft als bijzonderheid dat de
> huisnummers<http://nl.wikipedia.org/wiki/Huisnummer>lopen van 13000
> tot 19999; ze zijn gegroepeerd en bewegwijzerd per duizend-
> en honderdtal.

Wie bedenkt zoiets...

> Ik ben wel bereid om het handmatig te doen voor Lelystad, kan dan altijd
> nog wat surveyen doen als het te verwarrend is.

Ok, ik zit er over te denken om het hele huisnummergebeuren zo aan te pakken:
- de AND data set /niet/ importeren in OSM;
- misschien on-demand .osm-formaat dumps maken van bepaalde gebieden om
  - te gebruiken voor rendering of andere doeleinden,
  - deze gebieden in eventueel aangepaste vorm te importeren;
- de zoekfunctie uitbreiden met ondersteuning voor verschillende OSM
huisnummer-formaten en bij het zoeken OSM data voorrang geven in de
resultaten;
- eventueel iets van een transparante tile renderer maken voor huisnummers die
overal overheen gelegd kan worden (op basis van AND en/of OSM data).

Als dat een beetje werkt zou jij dus bijvoorbeeld Lelystad onderhanden kunnen
nemen op de plekken waar AND geen goede data heeft en kan dat vervolgens weer
in de zoekinterface gebruikt worden.

Maar ja, de vakantie is zo goed als afgelopen en de interesse in huisnummers
lijkt nog niet erg groot... Ik zal zo in ieder geval nog wel even een export
voor Lelystad maken.

--
Freek