2008/11/18 Richard Duivenvoorde <[EMAIL PROTECTED]>:

> Zie trouwens: http://www.metatopos.org/ iemand dit de gemeentelijke
> herindeling trouw bijhoudt.
> Als voorbeeld:
> http://www.sdu.nl/staatscourant/gemeentes/gem503zh.htm
> Het samenvoegen van de (oude gemeenten, nu dus 'woonplaatsen') voorhout,
> sassenheim en warmond tot de nieuwe gemeente 'Teylingen'
> (nog niet op osm?).

Bij mijn vorige werkgever, die de gemeentekaart in haar productgamma
had, hadden we elk jaar ruim een maand doorlooptijd aan het updaten
van dit product: gemeenten bellen, staatscourant uitpluizen, handwerk
alles. Er is geen publieke bron voor deze data (zou er wel moeten
zijn).

Ik bedenk me nog meer indelingen waar we ruimte voor zouden kunnen
maken trouwens:
* Politieregio's
* Economisch-geografische gebieden (CBS)
* Wijken en buurten (CBS) - een gegeneraliseerde wijken/buurtenkaart
is bij CBS gewoon te downloaden, hoewel ik niet meer weet onder welke
licentie.

--
martijn van exel -+- [EMAIL PROTECTED] -+- http://www.schaaltreinen.nl/