Jeroen Asselman wrote:
> Hallo,
>
> Ik vroeg me af hoe de volgende situatie gemapped moet worden:
>
> De A2 bij eindhoven gaat over in de A58 / A2. Echter om op de A2 te
> blijven moet je 'afslaan', de 2 banen rechtdoor worden de A58.
>
> Situatie is eigenlijk als volgt (hoop dat dit over komt)
>
> Vanaf den bosch gezien:
>
> (noord / den bosch)
>
>       A2  : A2  : A2      (lanes=3)
>       A2  : A2  : A2
>       A2  : A2  : A2
>       A2  # A58 : A58     (lanes=1 / lanes=2)
>       A2  # A58 : A58
>       A2  # A58 : A58
> [...]

Wat is het probleem om het precies zo te taggen? Ik ben daar wel eens geweest,
maar er wordt nu geloof ik nogal wat omgebouwd?

Als je de A2 vanuit Den Bosch en de A58 vanaf de N265 elk hun eigen way geeft
met op een strategische plaats een verbinding van de een naar de ander zodat je
met routing beide kanten op kunt? Dat lijkt mij het handigste.
Wat dan motorway en wat motorway_link wordt is datatechnisch gezien helemaal
niet zo interessant. ref= en name= tags kun je op beide zetten.

Voor wat betreft die motorway_link, kijk ook eens naar google maps. Daar zijn
aansluitingen smaller, ik neem aan dat dat gelijkwaardig is met OSM's
motorway_link. IMHO wordt dat bij Google te veel gebruikt: A58 vanuit Tilburg
naar A2 richting Veldhoven, A2 noordwaarts naar A2 oostwaarts op datzelfde
punt,
de aansluitingen bij de poot van Metz. Dat zou ik zo niet doen in OSM. IMHO
zijn
dat allemaal motorways. Een afslag is motorway_link, een overgang van de ene
autosnelweg in de andere niet.
Maar dat is ook alles IMHO.

En als puntje bij paaltje komt: maken zoals je het zelf goed vindt, laten
renderen voor de informationfreeway kaart en om commentaar vragen.

Maarten