Ben Laenen wrote:

> Dat wordt een straatje zonder eind, en de enige oplossing is om andere
> data te gebruiken voor het renderen, zijnde populatie (maar dat is
> natuurlijk ook niet eenvoudig.

En dat wil ik veto-en omdat mijn dorp er dan niet op komt ;)

Maar serius: de situatie waar ik woon is dat de gemeente Helden heelt (niet
lang meer vanwege gemeentelijke herindeling), en dat er een soort van
dubbelkern Helden en Panningen is waarvan Panningen het grotere dorp is, maar
Helden het oudere.
Op alle kaarten en wegwijzers zie je Helden als belangrijkste plaats. En ook
Google laat Helden eerder zien.

> natuurlijk. Toch zal het er ergens in die orde gezocht moeten worden,
> misschien iets als een "fuzzy populatie" met één beduidend cijfer (à la
> 2000000, 6000 of 50).

Wat is dan het verschil met dat cijfer van 1 tot 18 te laten lopen en overeen
te laten komen met het zoomlevel?
Tag "render_at" met waardes 1-18. Daar past wat mij betreft smiley :/ bij (als
in: niet mooi of wenselijk, maar het werkt). En het is bruikbaar voor alle
nodes en ways.

> Soit, voer genoeg voor discussie. Maar extra place tags is alleszins
> niet de oplossing. Want dan kan je blijven opsplitsen tot je de een tag
> hebt voor elk cijfer van de populatie.

Idd.

Maarten