Roeland Douma <u...@rullzer.com> wrote:

> Fietsers,
> [..]
> Vragen, opmerkingen, suggesties en/of kudos zijn uiteraard welkom!

In Nederland liggen honderden kilometers fietspad als track naast
onverharde wegen, zoals op bijgaand plaatje.
Bij mij in de buurt zie ik heel vaak dat deze getagged zijn als
 highway = cycleway
terwijl de een vollediger wijze (die ik regelmatig gebruik) is:
 highway = track
 cycleway = track
Als je het op deze manier doet met JOSM, dan wordt zo'n weg standaard
paars gekleurd, identiek aan fietspaden. Op de fietskaart mag je
wat mij betreft zo'n weg ook renderen als fietspad.
Het voordeel van mappen op deze manier is, dat je op bijvoorbeeld een
wandelkaart een duidelijk onderscheid kunt maken tussen dit soort
wegen en "echte" fietspaden.

Gr., PaulB