Theun wrote:

> Heel erg mooi, je kunt er bijna direct ook een ouderwetse papieren kaart
> van laten drukken. Ik vind vooral dat zoom level 14 (eerste met de
> afstanden) er erg strak uitziet, mooi overzicht en toch genoeg detail.

Ik ben benieuwd hoe dat eruit zou zien op papier. :)

> Wat detail geneuzel.
> * Op zoom-level 14 zouden de knooppunten wat groter kunnen (vallen een
> beetje weg tov de routes)

Hey, dat krijg je als je lang met iets bezig bent, denk ik. Sommige
dingen vallen niet meer zo op.

> * Op zoom-level 14 plaatsnamen ook duidelijker (groter of vet), vallen
> een beetje weg.

Ze waren op de oude kaart juist erg groot. Ik heb nu de grootte
aangenomen zoals ze ook op de mapniklaag zijn. Het kan nog wel een tikje
groter, maar hoe groter ze worden, hoe eerder ze andere elementen zullen
bedekken of verdrukken.

> Wel weer jammer dat vaak op een kruispunt in het midden van een dorpje
> waar een knooppunt is gekozen vaak ook een place-tag staat, waardoor de
> plaatsnaam dwars over de knooppunt-aanduiding staat.

Heb je hier een paar voorbeelden van, zodat ik kan experimenteren?

> Nog wat over routes met een verschillende route voor heen en terug (door
> éénrichtingsfietspaden). Hier is de afstandsaanduiding opgesplitst in de
> verschillende overlappende/aparte delen, ik weet niet of dat zo de
> bedoeling was of dat dit een toevallige uitkomst is. Je zou hier het

Het is een resultaat van hoe de data in de database wordt geïmporteerd.
Elk los stuk, en dat is het ook als het een role=forward/backward gaat
krijgen, wordt apart op de kaart gezet, en er wordt apart een lengte
voor berekend.

Je ziet het ook goed als een route tussen 2 knooppunten een onderbreking
heeft, maar dat is dan juist weer iets om te fixen door een (lokale) mapper.

> scheelt hier wel 400 meter, maar meestal maakt het niet zoveel uit.

Ik weet nog geen goed werkbare methode om dit tijdens het renderen te
berekenen en mooi op de kaart te krijgen. Daarom is het ook nog een beta
kaart. :)

--
Lennard