Eugene van der Pijll wrote:

> Ik heb deze op het internet gevonden. Zoek op "woonplaatsbesluit", en je
> vindt van een groot aantal gemeenten de officiele kaarten (of een
> besluit dat de gehele gemeente uit 1 woonplaats bestaat. Dat besluit
> teken ik dan over. Voor sommige gemeenten lukt dat beter dan andere.

Skinkie en ik hebben vannacht gezocht naar deze documenten, en van een
aantal gemeenten inderdaad ook gevonden inclusief kaart, in
verschillende mate van detail. Van veel gemeenten is echter niet veel
meer te vinden dan het besluit zelf, zonder de kaartbijlage.

> Admin_level=9 wordt al gebruikt voor deelgemeenten. Als je de
> woonplaatsen ook in die hierarchie stopt, kom je in de problemen: de

De wiki zegt voor admin_level=10 in NL: "boundaries for other local
subdivisions". We zouden dit verder kun preciseren:

admin_level     functie
8               gemeenten
9               deelgemeenten/stadsdelen
10              woonplaatsen
11              wijken

In Duitsland is de hele indeling op de schop gegaan, en zijn ze nu ook
tot niveau 11 gekomen.

> Omdat de woonplaatsindeling een administratieve indeling is, en geen
> bestuurlijke ("administrative" in het Engels), is het misschien beter om
> haar niet met de key "admin_level" te beschrijven.

KISS, zou ik zeggen. Waarom een nieuwe tagging, als de huidige ook
uitbreidbaar/toepasbaar is?

--
Lennard