bedankt voor de antwoorden!

De rotondes die ik heb gemaakt waren (naar mijn inschatting) zo groot
dat ik ze als losse punten gemaakt hebt?
is dat een probleem?

dan vraag 2

Ik heb leerlingen kennis laten maken met osm. Met tientallen paren
ogen komen er zeer veel foutjes boven water die me nog niet opgevallen
waren. Dat is al mooi.
Stel nou dat ik ze vertel hoe ze het moeten repareren met josm.
Het risico is dat er één grapjas is, die meer kapot maakt dan de rest repareert.
Ik kan natuurlijk nooit voorkomen dat iemand een account maakt en maar
iets lukraak doet.
Hoe kan ik dan een groep users/ipadres controleren welke wijzigingen
erbij horen?
Of nog beter, hoe kun je een alert krijgt dat er in een bepaald gebied
iets gewijzigd is (en hoe draait je dat eventueel eenvoudig terug).

en vraag 3:
Er is een weggetje dat geen straatnaambordje heeft. Op een andere
bekende kaart staat er wel een naam, maar hoe weet ik zeker wat de
naam van dat wegdeel is, als er geen straatnaambordje is? De balie bij
de gemeente?

mvg,

Rene Dohmen