Tja, dan kijk ik als beginner op:

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/NL:The_Netherlands_roads_tagging

en daar staat geen rotonde bij.

UK met haar roundabouts helpt ook al niet:

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/UK_public_rights_of_way

maar hoe matcht:

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Map_Features

daar dan weer mee?

De rotonde die ik wil maken zou misschien zelfs als mini-rotonde door
het lever kunnen (breedte ongeveer gelijk aan de hoofdweg), maar waar
ligt de grens?

De reden om een punt tot rotonde te verheffen was overigens om een
geharrewar met relaties te vermijden (maar daar ben ik dan ook een
beginner voor).

Een zelfde soort 'onzekerheid' geldt bij nogal wat andere wegtypen:

- als er pedestrian gekozen is in OSM, maar er ook fietsers rijden is
dan niet een cycleway beter?
- is een niet-geasfalteerde weg een track, maar als het onderdeel is
van een fietsroute een cycleway?
- hoeveel meter leg je een een los fietspad van de hoofdweg zodat ze
bij de grootste zoomfactor netjes te scheiden (ook al ligt het
fietspad 50 cm gescheiden van die weg).

etc.

mvg,

Rene