De Garmin Vista HCx (~220 Euro) is de eerste die in mij op komt. Met
kleurenscherm, routing functionaliteit en de mogelijkheid om micro-SD
kaarten te gebruiken is dit een mooie GPS voor mappen. Nadeel is wel dat
je vaak de backlight aan moet hebben om het scherm te kunnen lezen, wat
je batterijduur verkort.

Nog beter is de Garmin GPSmap 60Cx (~280 Euro), deze heeft een beter en
groter scherm waardoor je onder alle omstandigheden je scherm kunt aflezen.

Beide zijn echte outdoor GPSsen. Met een houder passen ze op je
fietsstuur, ze kunnen tegen een stootje, een plas water en communiceren
via USB met je PC.

Kaarten kun je aanvragen en downloaden van
http://garmin.na1400.info/routable.php