Rejo Zenger wrote:
> ++ 30/07/09 10:15 +0200 - Lambertus:
> [...]
>
> Ik gebruik mijn GPS zeer frequent, maar net specifiek voor de dingen doe
> ik doe voor OSM vind is het maar een beperkt hulpmiddel. Ik gebruik het
> vooral ter ondersteuning, en ik val vaak terug op papier en een camera.

Ja, als je een GPS puur voor OSM wilt gebruiken dan zou ik toch voor een
logger gaan.

> Klopt. Ik heb de Garmin GPSmap 60Csx (nog meer mogelijkheden en dus ook
> nog iets duurder) en ik ben er zeer tevreden mee. Ik gebruik de GPS zeer
> frequent en ben er zeer over te spreken. Als ik de GPS slechts voor OSM
> zou gebruiken, zou het een overdreven aankoop zijn.

Die heb ik ook maar het compas en luchtdruk sensor zijn toch echt niet
nodig voor normaal navigeren en OSM.

> [...]
>
> Ik heb nog geen goede fietsstuurhouder gevonden voor mijn GPS.

De gewone fietsstuurhouder van Garmin voldoet mij prima, ook op de MTB
in de Ardennen.

> Hans vroeg verder nog naar het lenen van GPS's. Ik heb er geen ervaring
> mee, maar ik vond op de Nederlandstalige pagina's van de wiki wel nog
> <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/GPS_Devices_OSM_Netherlands>. Dat is
> misschien iets?
>
> Anders dan dat kun je ook overwegen om een GPS te huren. Speciaal op GPS
> gerichte winkels verhuren GPS'en, evenals outdoor winkels als Bever.

Ik heb nog een leen Amaryllo en een Vista HCx liggen in Apeldoorn. Als
er iemand geintresseerd is in lenen en in de buurt komt kan hij/zijn er
eentje ophalen.