On Wednesday 05 August 2009 21:43:57 Rejo Zenger wrote:
> [...]
>
> http://keepright.ipax.at/report_map.php?error=4671602
> http://keepright.ipax.at/report_map.php?error=4671603
> http://keepright.ipax.at/report_map.php?error=4671604
> http://keepright.ipax.at/report_map.php?error=4671605
>
> Dit zijn een tweetal trappen (rij treden) in het Max Euweplein. Die
> zullen er in het echt ook wel zijn, maar omdat ze midden in het plein
> zitten zit er geen pad aan vast. Dat levert toevallig een error op Keep
> Right als "almost-junction". De vraag is niet zozeer of Keep Right het
> hier goed doet, maar de vraag is vooral, willen we dat inderdaad zo in
Ik woon er vlakbij en die trappen zijn er. Persoonlijk vind ik het niet erg
zinvol om trappen zo in het 'niets' te tekenen. Voor wandelroutes moeten die
natuurlijk worden aangesloten op de rest. Overigens vind ik dat wel zinvol.
Vroeg of laat zullen ook blinden/slechtzienden hiervan gebruik kunnen maken.
Vooralsnog zou ik zeggen link die trappen met de weg en tag dat stukje weg
die tussen de trappen loopt met foot=no.

Overigens voeg ik zelf alleen trappen toe daar waar die echt een nieuwe
verbinding vormen, bijvoorbeeld een trap die een brug/viaduct die de weg
eronder direct bereikbaar maakt voor voetgangers. In bovenstaande geval was
er al een verbinding.

> http://keepright.ipax.at/report_map.php?error=4715381
> http://keepright.ipax.at/report_map.php?error=4832345
> http://keepright.ipax.at/report_map.php?error=4755669
> http://keepright.ipax.at/report_map.php?error=4786346
> http://keepright.ipax.at/report_map.php?error=4475639
> http://keepright.ipax.at/report_map.php?error=4475638
>
> Dit zijn onder andere een viertal "layer" issues. D'r is een perron
> getekend als area en tagged met layer 1, daarin een trap die uit een
> onderliggende layer omhoog komt en dwars op trap en area een kleine way
> zonder layer aanduiding.
Die 'junction of ways on different layers' is gewoon een onzin fout. Layers
hebben geen functie op nodes. Een stukje way heeft een layer tag om aan te
geven dat die boven of onder een ander kruisende way ligt. Dat is de enige
functie van de layer tag. Keepright geeft zelf aan dat het een twijfelgeval
is en moet simpelweg opgelost worden door die 'regel' eruit te gooien.
Er is principieel geen verschil tussen een 'juntion' van twee 'ways' en meer
dan twee. Hier een onderscheid maken doet mij denken aan de tijd waarin men
de nul onzin vond want niets van iets zou niet zinvol zijn. Oftewel er zou
een wezenlijk verschil zijn tussen 0 en alle ander getallen. Die is er niet
en de zaak wordt alleen ingewikkelder als je dat onderscheid toch maakt.

Als niemand mij voor is zal ik binnenkort een verzoek naar de General Talk
list sturen om die 'regel' eruit te gooien.

> Ik snap waarom Keep Right hier een melding van maakt. Mijn vraag heeft
> wederom niet zoveel met dat issue te maken: hoe hoor dat perron getekend
> te zijn? En die trap omhoog. Mij lijkt het dat die trap er wel hoort,
> maar die way daar dwars op niet (want geen toegevoegde informatie en
> niet "waarheidsgetrouw").
Mijn voorstel zou zijn om het perron niet als area maar als way te tekenen.
Als ik de "way daar dwars op" goed begrijp is dat gedaan om de trap aan te
sluiten op het wegennetwerk en dat is goed. De fietspad daar impliceert ook
voetgangers. Je kunt je afvragen of het het nodig is een stukje voetpad daar
te tekenen maar helemaal verkeerd vind ik het niet.

> [...]
> buurt is dat wil doen. Hehe. Het gaat om:
>
> http://keepright.ipax.at/report_map.php?error=3122296
> http://keepright.ipax.at/report_map.php?error=3102983
> (nabij NS Station Amsterdam Zuid/WTC)
>
> http://keepright.ipax.at/report_map.php?error=4832776
> (nabij Muziekgebouw, iets oostelijk van Centraal Station)
>
> http://keepright.ipax.at/report_map.php?error=4561246
> http://keepright.ipax.at/report_map.php?error=4561245
> (nabij kruising A10 en S104)
>
> Als ook deze issues als resolved of false positive gemarkeerd zijn, is
> Amsterdam binnen de ring A10 geheel vrij van Keep Right issues - voor
Ik vind het echt fantastisch wat je hebt gedaan, petje af. Toch moet keepright
niet heilig worden verklaard. Er is al genoeg ellende in de wereld met al
die 'heiligen' :)

> Wie kan me helpen met bovenstaande?
>

> [1] Maar ik heb geen jaarwisseling nodig voor goede voornemens.

Lambert Carsten