>Ik vind dat het bestuur bij voorkeur zo breed mogelijk moet zijn. Ik vind
>echter niet dat je hiervoor bepalingen in de statuten oid moet opnemen (bv er
>mag van een >bedrijf maar één persoon in het bestuur zitten).

Zo'n regel behoeft geen absoluut verbod te zijn, maar kan ook een "verbod mits".
Een goede argumentatie waarom wel 2 x lid, en/of het duidelijk maken van de
belangen vóóraf
is de beste methode om het type probleem zoals nu is gebeurt te voorkomen.

>Dat laatste zijn kunstmatige grepen, die in de praktijk niet werken. Want er
>is altijd wel weer een of andere loophole om erom heen te kunnen.

Wat een onzin, we MOETEN wettelijk een rijbewijs hebben, maar er zijn wel
duizend mogelijkheden
om auto te rijden zonder rijbewijs. Daarom schaffen we die verplichting er een
paraat te hebben nog niet af !!!
Regels en wetgeving zijn er mede om de "due diligence" van de
bevolking/bestuursleden
te kunnen aantonen, nooit om absoluut te worden nageleefd.
Sommigen die dat toch proberen worden  (politie: 70km/h 's nachts geen kip op
de weg, toch boete)
gehaat door de geregelden. (Hadden we geen "befehl ist befehl" vroeger? Is ook
afgeschaft !)

>Wél moet helder zijn >(bij de verkiezingen) wat de belangen etc van elke
>kandidaat is/zijn.

MOET  ?  : Dus toch een regeltje ?

Henk, voor een politicus geen sterke bijdrage.

Regards,

Ing. Gert Gremmen

g.grem...@cetest.nl
www.cetest.nl

Kiotoweg 363
3047 BG Rotterdam
T 31(0)104152426
F 31(0)104154953

 Before printing, think about the environment.