Ik wil niet pietluttig doen, maar een naam is ook persoonlijke informatie ;-)
Hoe dan ook, we hebben hier te maken met wetgeving die eisen en regels
stelt aan het openbaar maken van ledenlijsten.

Zie inline.

Op 24 augustus 2009 16:16 schreef Milo van der Linden
(m...@opengeo.nl) het volgende:
> Ik heb het niet over het vrijgeven van persoonlijke informatie. Er nog
> een aantal opties die vindbaar op de foundation site kunnen worden gezet:
>
> - Publiceer het aantal leden (Is nu ook niet op de OSMF website te vinden)
Dat zou mogelijk kunnen. Ik zal het voorleggen aan onze ledenadministrateur

> - Publiceer alleen een lijst met voor of achternamen
Zie bovenaan.

> - Publiceer een lijst met osm usernames (kun je meteen afgrendelen dat
> een osmf lid ook lid van de community dient te zijn)
Een OSMF lid hoeft niet per definitie een community lid te zijn.

> - Publiceer het aantal OSMF leden per land.
Wordt al lastig. Dit is afgeleide informatie van persoonlijke
gegevens. Dit mag al behoorlijk snel niet.

> Alleen namen zou volgens mij voldoende zijn. Is de lijst wel
> inzichtelijk voor leden?

Iedereen mag de ledenlijst inzien, mits ze daarvoor een verzoek
indienen bij de ledenadministrateur omkleed met redenen. De aanvraag
mag alleen worden gehonoreerd indien deze enkel te maken heeft met het
lidmaatschap en de controle daarop. Dus geen mailing versturen oid.
Leden kunnen dit gratis doen. Aan niet-leden mogen kosten berekend worden.
Bovenstaande is zoals het beschreven staat in de Companies Act. We
moeten dus ook op deze wijze handelen.
Deze richtlijnen zijn mede gebaseerd op privacy wetgeving zoals die
geldt voor de UK.

Trouwens, probeer eens de officiele ledenlijst van de Nederlandse
Wikimedia Foundation te pakken te krijgen ;-)

Gr,
Henk