Hi,

Roeland schreef al:

 | Huisnummers, Floris wil dit een slinger gaan geven in Amsterdam (in de
 | hoop dat de rest van Nederland volgt). Dit is iets waar we in Nederland
 | nog veel aan kunnen doen. Er zal hier nog een balletje over worden
 | opgegooid aangezien er misschien nog iets te doen is met de AND data.

Vooropgesteld: count me in (op voorwaarde dat we dit zo efficient en
gestructureerd als mogelijk aanpakken). Mijn inziens zijn huisnummers
een essentiele toevoeging om OSM "bruikbaar" te maken voor het grote
publiek.

Een van de opties is inderdaad het gebruik van de data in AND. Het heeft
niet zoveel zin om die data er in ene keer in te zetten, daar waren we
het gisteren al over eens.

Wat wel een mogelijke optie is: een zo kaal mogelijke rendering van de
huidige data in de OSM database met daar overheen een layer met de huis-
nummers. Vervolgens IRL, met printjes, controleren op welke plaatsen de
huisnummers correct zijn en deze als zodanig markeren in de database.
De gecontroleerde nummers kunnen daarna geautomatiseerd of handmatig
overgenomen worden in OSM.

Wat mij betreft hoeft IRL controle niet door dezelfde mensen gedaan te
worden als het invoeren. Ik heb vaak 's avonds een uurtje over waarin ik
gemakkelijk de door anderen gecontroleerde nummers kan invoeren.

Verder moet uitgezocht worden wat de status is van de JOSM plugin voor
"huisnummer invoer". Ik ken 'm niet en het enige dat ik ben tegengekomen
is iets uit Tsjechie, maar ik kon daar ook een Nederlands- of
Engelstalige informatie over vinden. Iemand een idee?

--
Rejo Zenger . <r...@zenger.nl> . 0x21DBEFD4 . <https://rejo.zenger.nl>
GPG encrypted e-mail prefered.