On Mon, 14 Sep 2009, Lennard wrote:

> Rejo Zenger wrote:

> Zoals de wikipagina ook vermeld, blijven veel mappers bij addr:street op
> nodes, naar ik zelf vermoed omdat die relatie veel werk is. Ik blijf er
> zelf voorlopig ook bij, omdat het veel sneller werken is. Ik voorzie dat
> er uiteindelijk wel tools komen om zowel die relatie veel makkelijker en
> sneller in te voeren, als om bestaande huisnummerdata voor een bepaalde
> weg met enkele klikken om te vormen naar die relatie.
>
> Een eigen schema lijkt me gezien de huidige proliferatie van het
> Karlsruheschema niet reƫel.

> [...]

Waarom zet je niet alleen het wegsegment waar dat gebouw aan ligt in de
relatie, of is dat helemaal niet makkelijker? Dat het wegsegment onderdeel
is van een langere en/of bredere weg is misschien niet relevant voor een
associatedstreet relatie. Er zijn volgens mij al andere ideeen om die aan
elkaar te knopen. Ook fietspaden kan je beter buiten beschouwing laten
voor associatedstreet. Je krijgt zo natuurlijk wel meerdere
associatedstreet relaties voor 1 weg.

     Christiaan