http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/building_entrance

> Deze manier van taggen kwam ik tegen op de "talk" pagina van het
> Karlsruhe Schema. Ik had de indruk dat ook Floris dat een goed idee
> vond.

Een huisnummer is een eigenschap van een gebouw, niet van alleen de
voordeur.

> Ik ben niet zo een fan van de Yahoo foto's in JOSM. Op de een of andere
> manier heb ik altijd ruzie met het enablen van de layer, daarnaast vind
> ik het onprettig onscherp.

Ik zou in JOSM maar wat graag een grid aan kunnen zetten, zodat het
makkelijker is om afstanden in te schatten, zonder foto's als onderlaag.
Stel dat ik zie dat een huis een meter of 5 van de weg is geleden, en de
weg zelf is ook zo'n 5 meter breed, dan zou ik het huisnummer dus
eigenlijk op minstens 5 + 2,5 = 7,5 meter van de weg willen plaatsen,
plus nog een beetje om te compenseren voor de diepte van een gebouw
gezien vanaf de weg. Dus zeg grofweg een meter of 10 tot 11 van de weg
vandaan. Als ik (even snel, dus toetscombinatie) een bv 1x1m grid aan
kan zetten, kan ik snel inschatten wat de verhoudingen zijn, zonder
foto's als referentie.

Als je dit eenmaal genoeg gedaan hebt met foto's als referentie, heb je
wat gevoel hiervoor gekregen, en kun je het zonder foto's ook wel af.

--
Lennard