++ 12/09/09 12:29 +0200 - Lennard:
>Collisions. De wegnaam staat er eerst, waardoor er geen ruimte meer is
>voor de huisnummers. Overigens, waarom tag je de ingang, en niet het
>hele gebouw?

De reden is dat je op die manier ook kunt zeggen waar de hoofdingang van
het gebouw is. Zoals je bij de gebouwen aan de Staalmeesterslaan en aan
de Nachtwachtlaan kunt zien, is de hoofdingang bij de ene flat op het
westen, bij anderen op het oosten of zuiden - en niet altijd aan de kant
van de "grote weg".

Deze manier van taggen kwam ik tegen op de "talk" pagina van het
Karlsruhe Schema. Ik had de indruk dat ook Floris dat een goed idee
vond.

>Overigens zou ik de huisnummers wat verder weg houden van zowel de weg
>als van kruisingen. Een huis heeft best wat oppervlakte, zodat je
>makkelijk wat verder weg kunt. Zijn de yahoofoto's in A'dam niet goed
>genoeg om het midden van een huis te taggen?

Will do.

Ik ben niet zo een fan van de Yahoo foto's in JOSM. Op de een of andere
manier heb ik altijd ruzie met het enablen van de layer, daarnaast vind
ik het onprettig onscherp.

--
Rejo Zenger . <r...@zenger.nl> . 0x21DBEFD4 . <https://rejo.zenger.nl>
GPG encrypted e-mail prefered.