> De kleuren hebben wel degelijk een nut, dit zijn namelijk routes,

Dat begrijp ik. Maar als je zoals ik deze route niet netjes van begin
tot einde afloopt, dan is het niet mogelijk om de preciese loop van de
route vast te leggen. In principe zou iemand die de route netjes zou
volgen, dit met de routes in het Twente wandelnetwerk wel kunnen doen,
want op elke hoek staan routeaanduidingen.

Dat brengt me bij een aanverwant probleem. Ik ben nu met een stuk van
mijn wandeling bezig waarin ik een stuk van het langeafstandspad 'het
Twentepad' heb gevolgd. Ik had daarvoor een gpx van iemand die het pad
al eens had gelopen in mijn gps geladen. Ik heb het idee dat ik de loop
van het Twentepad vrijwel exact heb gevolgd, omdat ik veelvuldig
rood-witte aanduidingen tegenkwam. Maar in tegenstelling tot het
twente-netwerk hebben de law-routes niet op elke kruizing een aanduiding
staan. Zonder papieren gidsje of route in je gps kun je de law-route in
het veld dan ook niet volledig herkennen. Hoe moet / kan ik deze route
nou taggen in OSM ?
1. Ik tag alleen de markeringen die ik onderweg ben tegengekomen en tag
die als knooppunten in het landelijk wandelnetwerk. Dit lijkt me niet
zinvol, omdat het geen echte knooppunten zijn (geen nummering bv).
2. Ik tag gewoon de hele track die ik gelopen heb als route 'Twentepad'
met als argument dat ik heel veel rood-witjes onderweg ben tegengekomen.
Dit lijkt mij ook niet helemaal zuiver, omdat er vaak lange stukken
zitten tussen markeringen waar soms ook alternatieve routes tussen
mogelijk zijn.

Groet, Rik