Roeland Douma wrote:
> Ik ben niet de enige die hieraan werkt hoor.

Normaalgesproken worden er geen bestaande gebouwen gewist tijdens de
import, maar wordt de 3dShapes building erbij gezet. Dit conflict
(overlappende gebouwen) verschijnt dan in de rapportage. Deze rapportage
zal binnenkort naar de nieuwe dev server verhuizen.

Als de importeur echter lokaal bekend is, kan ik me voorstellen dat deze
toch soms bestaande gebouwen weghaalt, naar beste eer en geweten dan.

> Er staat inmiddels weer een groot aantal tuinen op (ben maar gewoon gaan
> overtekenen van yahoo) [1]. Maar zoals Floris ook zegt. Die tuinen zijn vaak
> helemaal niet vierkant! En yahoo is hier eigenlijk veel te onnauwkeurig
> voor..
> maar goed.

Voor het snel maken van multipolygon relaties kan ik de multipolygon
plugin in JOSM aanraden:

- Maak correcte ringen.
- Selecteer de buitenring (1 way) en alle binnenringen.
- Roep de plugin aan
- ...
- Profit

> Ik vind dus eigenlijk dat de huizen blokken moeten worden opgeknipt om enkel
> de huizen echt te representeren en dan dus huisnummer data erin. Heb je
> meteen
> je tuinen.

Dat is echter iets dat niet direct tijdens de import gedaan kan worden,
en valt onder het kopje 'nabewerking door lokale mappers'.

> Verder lijkt het me wel duidelijk dat we niet automatisch importeren want dan
> hadden we wel heel Nederland in een weekend erin geschopt.

Nu overschat je de OSM API nogal. Ook zelfs puur non-stop alles
geautomatiseerd importeren zou vele weken duren.

--
Lennard