On Fri, 29 Jan 2010 14:03:28 +0100, Stefan de Konink <ste...@konink.de>
wrote:

> Inhoudelijk geeft de eerste quote ook aan hoe vreemd de gedachte gang
> is; enerzijds moet hij z'n diensten staken op maandag, althans dat
> schrijft hij in z'n pers bericht, anderzijds claimt hij dat
> OpenStreetMap een deel oplossing zou zijn, en ze wereldwijde data nodig
> hebben. Wat we op Haiti gezien hebben is wereldwijde data een nogal
> relatief begrip.

Tja, maar met data zoals die in Haïti te vinden is kun je niet veel. Geen
straatnamen betekent geen zoekmogelijkheden. Wat dat betreft is het feit
dat er geen full coverage is (en dat is niet alleen de weg) toch een horde
bij OSM data.

Er zal ook nog enig programmeerwerk aan zitten om het vlekkeloos te laten
werken. Met mijn Garmin kan ik niet op straat en plaats zoeken als ik de
OSM data heb geladen. Dat is een groot gemis op een navigatieapparaat.

En als het zo makkelijk is, wat let iemand uit de OSM community om het aan
te bieden?

Maarten