Op 29-01-10 14:20, Maarten Deen schreef:
> Tja, maar met data zoals die in Haïti te vinden is kun je niet veel. Geen
> straatnamen betekent geen zoekmogelijkheden. Wat dat betreft is het feit
> dat er geen full coverage is (en dat is niet alleen de weg) toch een horde
> bij OSM data.

Op de blog heb ik een linkje gezet naar een vergelijking die eind 2008
is gemaakt met data van Google. OSM doet het wat betreft dekking
eigenlijk helemaal niet zo slecht.

> Er zal ook nog enig programmeerwerk aan zitten om het vlekkeloos te laten
> werken. Met mijn Garmin kan ik niet op straat en plaats zoeken als ik de
> OSM data heb geladen. Dat is een groot gemis op een navigatieapparaat.

OSM data dumpen in een ander formaat is (indien goed gedocumenteerd)
even een klusje. Als je zoals bij Falk aankomt met een document van 20
pagina's aan bestand formaat beschrijving, was dat toch even slikken.
Iets zegt me dat een mapping tussen twee formaten altijd te maken is,
als het eindproduct hetzelfde is.

> En als het zo makkelijk is, wat let iemand uit de OSM community om het aan
> te bieden?

Nav4All is niet OpenSource, es zoals ik denk werd er alleen maar een
politiek statement gemaakt, en mee gelift op de reclame van Nokia.

Stefan