Hallo,

Ik kom regelmatig tegen dat de geïmporteerde 3dshapes duidelijk de
loop van paden aangeven in een bosgebied.

Alleen zijn dan het dan meerdere shapes die tegen elkaar aanliggen en
een flink aantal nodes delen. De raakvlakken van die shapes zijn dan
precies de paden.

Ook gisteren in Zoetermeer ben ik weer door een aantal van dit soort
gebiedjes (stadsgroen) gelopen. Mijn GPS-track ligt vrijwel op deze
lijn. De paden zijn er nog niet als zodanig gemapt, maar zijn in bijv
JOSM wel herkenbaar. Wat is de meest praktische methode om op basis
van deze informatie dit beter op de kaart te krijgen?

Ik heb nu simpelweg een nieuw pad getekend tussen deze bestaande
nodes. Maar ik vraag me af of dit het meest verstandige is om te doen?

Of moet ik ook de aangrenzende shapes combineren? Dat lijkt me best
veel werk en ik vraag me af of dat loont? Maar als ik alleen die weg
overtrek, blijft het dan nog wel onderhoudbaar? Want er lopen nu drie
ways over elkaar (2x shape + pad).

Het stukje waar ik dit gedaan heb:
http://maps.openstreetmap.nl/?lon=4.50698&lat=52.06984&zoom=17
Het voetpad van het Havikveld naar de halte Leidsewallen

Gegroet,
Frank