Frankl2009 wrote:
Maarten Deen wrote:

Wat is er mis met die route? Misschien het stukje Neeritter - Ittervoort, maar anders zie ik toch niks vreemds.

Ik had gewoon andere verwachtingen van een "natuurlijke route (water en groen)" d.w.z. de vierde keuze. Die route gaat juist ook niet via Neeritter en Ittervoort.

Ah wacht, ik heb even gespeeld en het ligt er erg aan waar in Thorn je naartoe gaat. Als je als bestemming de kruising Kerkberg-Hoogstraat-Bogenstraat neemt dan krijg je inderdaad een erg "waterrijke route" (langs Zuid-Willemsvaart en Kanaal Wessem-Nederweert). Als je als bestemming de splitsing Kerkberg-Kloosterberg neemt dan krijg je wel een route via Neeritter en Ittervoort.

Voor die extra 10 km krijg je twee lange, rechte stukken eerst door Weert, langs de Zuid-Willemsvaart (kleine industriegebied aan de overkant) en dan langs de Wessem-Nederweert kanaal (A2 ernaast, wel gescheiden door bomen).

Ik was benieuwd wat de routingregels waren en of dit een verwachte effect was.

Het lijkt me wel waard om te onderzoeken waarom je een totaal andere route krijgt als je de bestemming 200 meter verlegt.

Maarten