On Tuesday 04 October 2011 23:31:54 Jeroen Muris wrote:
> Stel ik kom van knooppunt A over route A-B in B1. In de buurt liggen B2
> en B3. Vanuit B2 kan ik naar C en vanuit B3 naar D. Er zijn
> afzonderlijke wegen tussen B1 t/m B3 die in beide richtingen bereden
> kunnen worden. Een paar vragen waar ik het antwoord op denk te weten:
> - In B1 houdt route A-B op in de richting A-B?
> - In B1 beginnen routes B-C en B-D in de genoemde richtingen?
> - In B2 begint een andere tak van B-D, en in B3 een tak van B-C?
> - A-B in tegengestelde richting begint zowel in B2 als B3?

Allemaal juist

> - Als de ways van B1 naar B2 als 'forward' in B-C zitten, dan zullen ze
> als 'backward' in A-B zitten (en v.v.)?

als die over dezelfde wegen lopen inderdaad. Maar van B2 naar B1 kunnen ze
gerust over een andere weg lopen ook, afhankelijk van de situatie.

maar 't wordt soms wel een zootje om te mappen als er veel routes samenkomen
op zo'n knooppunt. Ervaring met relaties is wel een beetje een vereiste :-)

Ben