On Sunday 30 October 2011 08:12:53 Frank Steggink wrote:

> Of je verplicht iedereen een apart importaccount aan te maken en houdt
> een lijst van deze accounts bij. Dan kun je de data zonder teveel gedoe
> vervangen zodra er een mutatie is gedetecteerd, maar wanneer de versie
> van het object (en alle nodes) nog "1" is.  Uiteraard met een
> importaccount. Het is dan wel van belang om oude data volledig te
> verwijderen en nieuwe data opnieuw te importeren, om het versienummer op
> "1" te houden.
>
> Wanneer de bestaande data al gewijzigd is, dan gaat dit niet meer op.
> [...]

Jullie gaan allebei nog steeds uit van vergelijken van geupdate brondata met
data in OSM door een programma. Daar heb ik het helemaal niet over.

Je neemt BAG data van een beperkt gebied (je eigen buurt en misschien wat
buurten eromheen of je eigen dorp). Dat converteer je naar OSM formaat. Dat
geconverteerde bestand bewaar je!

De volgende keer dat je de BAG data bekijkt maak je weer een bestand in OSM
formaat met alleen BAG data. Dat vergelijk je met het vorige bestand met
alleen BAG data.

De verschillen tussen die twee ga je vervolgens _met de hand_ vergelijken met
de data in OSM. Data vergelijken gaat bijvoorbeeld prima in JOSM met twee
data-layers.

Zolang de lokale mapper niet te veel hooi op z'n vork neemt moet dat prima te
doen zijn. Dus: "Hé, laat ik in m'n eentje de hele provincie Utrecht
bijhouden." gaat nooit lukken. Utrecht Zuid-West en de noordrand van
Nieuwegein is makkelijk bij te houden door één persoon.

In de meeste plaatsen in Nederland hebben we niet zo'n groot overschot aan
langdurig actieve mappers dat we elkaar voor de voeten zouden lopen met deze
aanpak.

--
m.v.g.,
Cartinus