Op 10 november 2011 21:38 heeft Cartinus <carti...@xs4all.nl> het
volgende geschreven:
> [...]
> daarna wel routes gemapt, maar geen netwerken, want die hadden we toen nog
> niet in OSM.
>
> Van de bordjes onderweg heb ik verschillende foto's zoals onderstaand. Daarop
> staat: "regio 's-Hertogenbosch".
> <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/File:Onderweg_FRN_Den_Bosch.JPG>
>
> Op alle knooppunten staan echter borden zoals hieronder. Daarop staat: "Regio
> De Meierij".
> <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/File:Knooppunt_FRN_Den_Bosch.JPG>
>
> Ik zou "Regio De Meierij" in de name-tag zetten en "regio 's-Hertogenbosch" in

Dit begon ik al te vermoeden, De Meierij en 's Hertogenbosch zijn dus
een soort synoniemen?

> Waarom zet je NL in alle namen? Volgens mij hoort in de name tag te staan hoe
> iets echt heet. Ik heb onderweg nog nergens een bord gezien waarop NL in de
> naam stond.

Tja, ik heb graag dat ze bij elkaar sorteren in de relatielijst in
JOSM en ik was dus zo begonnen in België (maar dan met een B). Als dat
echt een probleem is, dan kan ik dat ondertussen wel veranderen. Dan
voeg ik een tag addr:country toe en zet B, NL of D daarin.

Vrij recent heeft iemand uit Kroatië de mogelijkheid in JOSM ingebouwd
om namen samen te stellen uit de onderliggende tags (en zelfs uit tags
van parents)

In september ging dat nog niet, vandaar de B en NL. Laat maar weten of
ik het best verander. Is het OK al die namen te laten beginnen met
Fietsroutenetwerk om ze te onderscheiden van Wandelroutenetwerk (en
eventueel Ruiterroutenetwerk).

> Linksonder in de hoek op de tweede foto is een overzichtskaartje met de grove
> indeling van Brabant in acht regio's te zien. Er is nogal wat overlap.
> Bovendien is er een negende regio. Zoals op de wiki te lezen is, zou het
> oudere netwerk Altena-Biesbosch opgenomen zijn in het netwerk "De Wijde
> Biesbosch". Dat was (in ieder geval tot twee zomers terug) niet te zien in
> het veld.

OK, ik houd ze dan voorlopig nog gescheiden.

Goeienacht,

Jo