To: "OpenStreetMap NL discussion list" <talk-nl@openstreetmap.org>
Sent: Saturday, November 19, 2011 2:48 PM
Subject: Re: [OSM-talk-nl] FRN Stadsregio Arnhem - Nijmegen

Hallo Jo,

Ik kan je wel meer vertellen over het noord-oostelijke gedeelte van
het SRAN netwerk. Ik ben wel bang dat het nog even schrikken wordt.

De knooppunten in Duitsland horen daadwerkelijk bij dit netwerk. De
naam van het netwerk is op de informatieborden niet eens naar het
Duits vertaald:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/File:Emmerich_knotenpunkt_3_info.JPG

Maar hoewel het informatiebord hetzelde is, is de rest anders. Bijvoorbeeld
andere soort bordjes die je naar het volgende knooppunt wijzen.

Maar ook dat knooppunten steeds maar 1 kruispunt zijn.
Zo ziet soms een knooppunt in Nederland eruit:
http://openfietskaart.nl/?zoom=18&lat=51.88935&lon=6.04493&layers=B0000TFTFFFF
Dus 2 kruispunten vlak bij elkaar met hetzelfde nummer.

Zie hier knooppunt 88 in Duitsland met verwijzingen naar knooppunten 2 en 3:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/File:Emmerich_knotenpunkt_88.JPG

Hier is route 88 naar 3:
Hier is 88 naar 2:
En 3 naar 2:

Je gaat dus eigenlijk van 88 naar 2 via 3. Maar omdat je
knooppunt 3 net niet bereikt (150 meter) zijn er bordjes die
je direct naar knooppunt 2 leiden. Maar op andere plekken
doen ze dit weer niet konsequent, en moet je bij het
knooppunt terug in de richting waar je vandaan komt.

Dat knooppuntnummers meerdere keren voorkomen, compenseren
ze een beetje door elk knooppunt een naam te geven. Maar
soms ontbreken de bordjes waar de naam op staat.

Overigens mooi dat je eens goed naar het netwerk gaat kijken.
Bij het schrijven van dit mailtje kwam ik dit tegen:
http://www.openstreetmap.org/browse/relation/1084675/history
Ik weet niet hoe dat misgegaan is, maar dat is duidelijk niet
in orde. Zal ik dit nog even niet corrigeren om te controleren
of jouw script dit probleem ook ontdekt?

Groeten,
Wim