Don't kill the messenger zou ik zeggen.

We zitten nu eenmaal (binnenkort althans) met de nieuwe licentie
opgescheept. Leuk is anders, maar het zij zo.
Licenties zijn voor bijna iedereen complexe materie, waardoor het
verleidelijk wordt om er lak aan te hebben.
Zelf kan ik die verleiding weerstaan door de wetenschap dat schending
van de licentie grote consequenties kan hebben voor het voortbestaan van
OpenStreetmap.
Vanwege dat belang vind ik het ook goed om anderen daarop te wijzen.

Ik vind het geen stijl om iemand daarop aan te vallen, en al helemaal
niet iemand die hard heeft gevochten voor een minder stringente
licentie.

Met vriendelijke groeten,

Gertjan Idema