Het heeft onze regering behaagd om de snelheidslimieten op 's lands autosnelwegen aan te passen. Helaas is het er niet makkelijker op geworden; vroeger had je 120 met een paar uitzonderingen, tegenwoordig moet je rekening houden met verschillende scenario's, elk met eigen bebording.

Met het volgende ben ik me ervan bewust dat ik het risico loop om gelyncht te worden wegens het willen standardiseren van de tagging...

Het lijkt mij zinvol om enige gelijkvormigheid in de tagging na te streven. De drie scenario's zijn afhankelijk van tijdstip en het al dan niet open zijn van een eventuele spitsstrook. Laat ik even de discussie aanzwengelen met het volgende voorstel, waarbij ik gebruik maak van het voorstel voor "uitgebreide toegangskenmerken" zoals beschreven op de volgende pagina: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Extended_conditions_for_access_tags

1) Vaste maximumsnelheid
    maxspeed=X
2) 130 bij nacht, 120/100 overdag
    maxspeed=130
    maxspeed:(06:00-19:00)=120
3) 130 bij nacht, 120/100 overdag bij gesloten spitsstrook; 100 bij geopende spitsstrook
    maxspeed=130
    maxspeed:(06:00-19:00)=120
    maxspeed:spitsstrook=100????????

De snelheid bij geopende spitsstrook is een probleem omdat de tijden niet voorspelbaar zijn. Wie heeft hiervoor een oplossing?

Colin