Hoi,

de nieuwe tagging schema voor "Conditional Restrictions" is klaar, zie http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Conditional_restrictions

Volgens dit schema kunnen de nieuwe tijdafhangelijke snelheidslimieten als volgens worden getagd:

* maxspeed=130
* maxspeed:conditional=120 @ (06:00-19:00)

Hoe met de spitsstroken om te gaan? Die gaan om vrij onvoorspelbare tijden open. Een routeplanner kan daarom niet echt iets met die informatie doen. Dus het maakt niet zo veel zin om dat te taggen. Ik heb een klein stukje A12 puur als experiment met
maxspeed=120 + maxspeed:conditonal=100 @ (plus_lane=open) getagd.

Overigens inhaalverboden voor vrachtwagens kunnen op een gelijke manier worden getagd:

* overtaking:hgv:conditional=no @ (Mo-Fr 06:00-19:00)